28 lipca 2012

LETNI SERNIK Z OWOCAMI


Wczesnym rankiem, zadzwonił budzik. Zawsze kiedy otworzę oczy, widzę przy sobie naszego jamnika. Mały i czarny, kojarzy mi się z czarnuszką. Dzisiaj jednak nie było jej przy mnie, a moja pierwsza myśl po przebudzeniu kręciła się wokół sernika. Musiałam go zrobić. Taki wewnętrzny przymus, który sprawia radość nam i innym wokół.

Delikatny, puszysty i obsypany świeżymi malinami i borówkami. To ostatnie nie było w porannych myślach. Lecz dzięki owocom wyglądał bardziej letnio. Muśnięty świeżymi owocami.

Moje dziecko wyjechało na miesięczne wakacje, a ja umilam sobie chwile w towarzystwie letniego sernika muśniętego owocami i obsypanego cukrem pudrem :-)

I czekam na towarzystwo...

Skorzystałam z przepisu znalezionego wśród wielu zapisków, które gromadzę w moim kartonie, a nie mam czasu ich uporządkować. Mam przepisy, które są razem ze mną już od wielu lat, a ja nie pamiętam skąd się u mnie znalazły. To jest jeden z nich. Spróbujcie! 









Składniki 


ciasto: 
 - 1 ½ szklanki mąki
 - ½ szklanki cukru
 - ¼ kostki masła
 - 1 jajko
 - 1 żółtko
 - 1 łyżka płaska proszku do pieczenia
 - 2 łyżki kwaśnej śmietany


masa serowa:
- 1 kg sera mieszanego lub sera do serników
- 7 żółtek
- 8 białek
- 1 ½ szklanki cukru
- 1 cukier waniliowy
- 2 budynie śmietankowe bez cukru
- 2 szklanki mleka
- ¾ szklanki oleju



Przygotowanie:
1. Piekarnik nagrzać do 180 C. Wszystkie składniki na ciasto, wsypać do miski. Wyrobić ręcznie lub mikserem. Ciasto wyłożyć na blach, wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. Piec 20-30 minut, do momentu kiedy ciasto lekko się zrumieni.

2. W dużej misce ubić razem ser, olej, budynie, żółtka, cukier waniliowy. W następnej misce ubić białka z cukrem. Następnie, do ubitej piany dodawać łyżka masę serową na przemian z mlekiem. Delikatnie połączyć. Gotową masę serową wylać na upieczony spód i piec w 180 C przez 40-50 minut. Wierzch masy serowej powinien się zrumienić.



Uwagi:  

Z podanych składników upiekłam dwa serniki w blaszce o średnicy 23 cm.kach.
Jeżeli chcecie jeden duży sernik, odpowiednia będzie blaszka o wymiarach 35x23 cm.


aga




4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...