18 grudnia 2011

BIAŁA CZEKOLADA



Niestety, w tym roku nie udało nam się umieścić dla Was potraw świątecznych, ale w związku z naszym remontem w domu, nie mamy na to czas. Ja się już zmobilizowałam i powiedziałam tak być nie może, musimy coś zrobić by na naszym blogu również poczuć magię świąt.


Gdy przychodzi ten czas przygotowań, kiedy każdy szykuje potrawy na stół wigilijny, gdy każdy kupuje prezenty i ozdabia choinkę, marzymy tylko o odpoczynku, chcemy usiąść na kanapie i owinąć się kocem, włączyć świąteczną komedię i napić się czegoś ciepłego, słodkiego i świątecznego. Właśnie taka jest biała czekolada, wystarczy tylko trochę przypraw i zapach świąt unosi się w całym domu :). 


Niestety nie ma jeszcze śniegu i mrozu za oknami. Gdy mama zobaczyła, że została nam biała czekolada, cały czas chodziła i powtarzała mi: "Kajuś proszę kiedy zrobisz świąteczną czekoladę, mam na nią taką ochotę". W końcu zrobiłam i była zachwycona :).






Składniki:


- 1 tabliczka białej czekolady
- 0,5-1 łyżeczki przyprawy do piernika
- 2 szklanki mleka




Przygotowanie:


1. Nalać do rondelka mleko, tak aby przykryło dno, ustawić na małym ogniu.
2. Czekoladę połamać na małe kawałki i wrzucić do ciepłego mleka.
3. Cały czas mieszając, zwiększyć ogień.
4. Kiedy czekolada całkiem się rozpuści, dolać resztę mleka.
5. Wsypać przyprawę i dokładnie wymieszać.
6. Przez kolejne parę minut czekoladę mieszać na małym ogniu, pozostawić do ostygnięcia i nalać do szklanek. 


Można ozdobić odrobinką kakao lub startej mlecznej czekolady.







6 komentarzy:

  1. Musi pachnieć znakomicie i tak samo smakować.:)
    A ja właśnie zabieram się za czytanie książki,która widnieje na zdjęciach.:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zwariuję! Ależ mam na taką apetyt! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja byłabym zachwycona, bo białą uwielbiam, choć niektórzy mówią, że to nie jest czekolada ;)
    najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze! Coś wspaniałego ...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...