22 listopada 2010

SOS CZOSNKOWY






Tak, sos czosnkowy, główny składnik wszystkich naszych szybkich dań, nadaje się do frytek, pizzy, tortilli, ryby a i nawet mięsa. Do wszystkiego pasuje. Ja zawsze robię z całego pojemniczka śmietany ponieważ bardzo szybko u nas on schodzi, a i nawet jak zostanie, na drugi dzień jest wykorzystany, ma bardziej intensywny smak. Można zrobić mniej, z połowy.

Temat przypraw, podałam tylko pieprz i sól, ponieważ najbardziej smakuje mojemu tacie, możecie poeksperymentować, dodać majeranku, bazylii, itp... można również dodać miód, a mniej czosnku jest wtedy słodszy, a mnie ostry!! :) 




Składniki: 


- 2 duże łyżki majonezu
- ok. 400g śmietany 18% (cały kubeczek śmietany)
- cała główka czosnku (można dodać mniej)
- sól i pieprz




Przygotowanie: 
1. Śmietanę i majonez wlać do miseczki. Całość dokładnie wymieszać.

2. Przyprawić solą i pieprzem wg upodobań (ja zawsze daje ok. po łyżeczce tego i tego)

3. Obrać czosnek i wycisnąć do miseczki z majonezem i śmietaną

4. Całość wymieszać. Można od razu podawać ale dobrze jest odstawić na ok. 15min smak czosnku będzie bardziej intensywny.








1 komentarz:

  1. Po przesłodzonych świętach mam dużą ochotę na sos czosnkowy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...